Szatellit Android rendszerek

Az okostelefonok térnyerésének köszönhetően a mobil alkalmazások begyűrűztek mindennapjainkba, azonban vállalati környezetben az áttörés még várat magára. Van ugyanakkor egy szegmens, ahol már évekre visszemenő múltja van a technológia alkalmazásának: a terepen dolgozó munkatársakkal operáló cégek viszonylag széles köre.

Számukra az olcsón hozzáférhető okostelefonok, és a nyílt Android platform lehetőséget biztosít arra, hogy a korábban drága PDA-kat, és erősen zárt szoftvereket könnyen hozzáférhető, olcsó hatékonyságban azokat mégis felülmúló eszközökre cseréljék.

A fentieket kiaknázva a Barré Informatikai Kft az utóbbi időben számos referenciájánál kiemelkedő eredményt ért el Android alapú Sales Force Automation és Work Force Automation rendszerek kiépítésében.

 A technológia persze használható egyéb területeken is, cégünk egyik stratégiai célja olyan további vállalati alkalmazási területek felkutatása, ahol a szatellit technológia sikeresen használható.

A mobil és szerver alkalmazások törzsadatait, árazási szabályait és a megrendelések feldolgozását általában az ügyfélnél bevett ERP rendszerek végzik. Széleskörű tapasztalatokkal rendelkezünk SAP, valamint különféle BI rendszerek integrálásában is.

De mik is pontosan a szatellit Adnroid rendszerek ismérvei?

A szatellit rendszerek egy webes felületen adminisztrálható központi szerverből, valamint több Android-ot futtató okostelefonból, és az arra telepített szatellit alkalmazásból áll. A készülék és a központi szerver közötti információcserét ütemezett, vagy igény szerint (akár azonnal) indított szinkronizáció végzi.

Szinkronizáció vagy online rendszerek?

A szatellit rendszerek megvalósíthatók online módon is, ilyen pl. a böngésző alapú működés.

Ugyanakkor a hasonló rendszerek egyik legfontosabb célja az, hogy a felhasználó a lehető legkevesebb időt töltse a rendszer használatával.

Az online rendszerek ezt nem teszik lehetővé: amennyiben az internet nem elérhető, vagy lassú a használat egyáltalán nem lehetséges, de még kifogástalan internetkapcsolat esetén is lelassítja a rendszer működését a folyamatos adattölté és kommunikáció.

A rendszerek lehetővé teszik a vállalat számára, hogy terepen dolgozó munkatársaikat (pl. területi képviselőket, ügyknököket, kereskedőket)  távolról vezérleljék: megszervezzék látogatásaikat, ügyfélre szabott kitöltendő kérdőíveket, információkat, akciókat juttassanak el hozzájuk automatikusan. A munkatársak által rögzített adatokon kívül a munkaadó olyan implicit módon rögzített adatokhoz is hozzáférhet, mint az egy nap bejárt útvonal GPS koordinátái az egyes helyeken eltöltött időkkel, vagy az egyes kérdőívek kitöltésével kitöltésével töltött idő.

A rendszer használata a terepen dolgozó alkalmazottak számára is kényelmes: egy kézben tartható eszközön kapják az utasításokat, az eszköz ügyfélre szabott információkkal, akciókkal látja el őket, segití őket a kérdőívek, felmérések kitöltésében, és lehetőséget biztosít napi munkákuk adminisztrálására is (pl. kilóméter rögzítéssel, kieső idő indoklásának lehetőségével).

A rendszer olyannyira integrált, hogy a szerződések kötése, a rendelések feladása is az eszközön történik.

Az Android platform, és az olcsón hozzáférhető okostelefonok, melyeken az alkalmazás olyan kényelmi szolgáltatások integrálát teszi lehetővé az alkalmazásba, mint az automatikus útvonaloptimalizálás és navigáció, a fényképezés, vagy vonalkód- és QR kód olvasás.